Sundholms kommunikationsafdeling har nu kåret en vindergruppe og et endeligt logo, som skal implementeres på alle deres platforme.
De studerende på PBA i Brand Design 5. semester har arbejdet sammen med Aktivitetscentret Sundholm om at udarbejde et nyt logo - herunder strategi, kommunikation og grafisk design. Sundholms kommunikationsafdeling har nu kåret en vindergruppe og et endeligt logo, som skal implementeres på alle deres platforme.
”Vi var rigtig glade for processen og har fået flere forskellige logo-varianter i super kvalitet,” siger Jesper Paaske, Kommunikationsmedarbejder ved Aktivitetscentret Sundholm i København.
”Både de studerende og underviserne gik meget professionelt og seriøst til opgaven og var opsatte på at lære vores sted ordentligt at kende. De studerende havde super mange kreative og anderledes idéer. Kontra et professionelt bureau fik vi otte super forslag, som alle hver for sig var brugbare. Vi havde så den luksus at kunne vælge det bedste af det bedste. Så det kunne vi helt sikkert godt finde på igen.”
Blandt begrundelserne for at vælge det vindende logo var dets samspil med Københavns kommunens logo.
“Logoet kan nemlig anvendes i sammenhæng med ’de tre tårne’, så der aldrig opstår tvivl om, hvor vi hører hjemme. I vores nye logo er desuden anvendt samme geometriske former og principper som i kommune-logoet, hvilket er med til at understrege sammenhængen.”
Også de studerende har været glade for samarbejdet:
”At kunne sige, at man har udarbejdet et logo, der rent faktisk bliver brugt i praksis, er en gevinst i sig selv, og noget det kan gøre en forskel på ens CV, når man er færdiguddannet,” siger Therese, som er en del af gruppen bag det udvalgte logo.
Både medarbejdere og brugere kunne straks genkende sig selv i logoet, der med sine mange fraktioners skarpe og bløde kanter skaber en dynamik, som netop afspejler livet på Sundholm. Fraktionerne symboliserer hver især noget individuelt og unikt, men i sammenhæng skaber de harmoni i et større billede – S’et. Samtidig er logoet let genkendeligt med S’et som en forkortelse for Sundholm, med alt hvad dette medfører af associationer og historier. Således fungerer logoet som identitetsgivende på et umiddelbart og sekundært niveau, men også i mange farver.