Handelsbetingelser
1. Køb af moduler, kurser mv.
1.1. Hvilke køb er omfattet af disse betingelser
Disse handelsbetingelser omhandler køb af moduler, kurser mv. på efter- og videreuddannelsesprogrammer udbudt af KEA.
Den vare der indgås aftale om, er et modul / et kursus bestående af undervisning såvel som adgang til digitalt indhold på den anvendte digitale læringsplatform. Der er således tale om en samlet ydelse.
1.2 Tilmelding
Tilmelding foretages ved at udfylde tilmeldingsformularen på kea.dk eller via tilmeldingsportalen Bygovenpaa.dk. Oprettede moduler holdes åbne for tilmeldinger i op til en uge efter kursusstart. Når den studerende accepterer handelsbetingelserne i forbindelse med tilmelding, accepteres desuden at dokumentation for opfyldelse af adgangskrav til modulet skal fremsendes forud for kursusstart og at adgang til undervisning og eksamen mistes, hvis kursusgebyret ikke betales og at kravet om betaling fastholdes, jf. afsnit 3.
1.3 Indgåelse af aftale
Aftalen om køb indgås mellem KEA og den studerende, der tilmelder sig modulet eller KEA og den virksomhed, der tilmelder en ansat. Aftalen er bindende fra tilmeldingstidspunktet, idet aftalen dog fra KEAs side er betinget af, at den studerende opfylder gældende adgangskrav, samt at der er ledige pladser på modulet.
Når tilmeldingen er behandlet, og det er konstateret, at den studerende opfylder adgangskravene og at der er ledige pladser på modulet, accepteres tilmeldingen. Når KEA accepterer tilmeldingen, er aftalen om køb bindende for begge parter, jf. dog afsnit 1.4.
1.4 Oprettelse / aflysning af modul
Alle modulers oprettelse afhænger af antal tilmeldinger til modulet. Når en studerende har tilmeldt sig et modul, vil den studerende forud for kursusstart modtage information om modulets oprettelse. Hvis modulet ikke oprettes eller hvis det efterfølgende aflyses, får den studerende mulighed for at tilmelde sig et andet modul eller at få refunderet sin betaling.
Den studerende kan ikke gøre nogen form for krav gældende mod KEA i det tilfælde, hvor et modul ikke oprettes eller må aflyses, bortset fra krav på tilbagebetaling af kursusgebyr.
1.5 Varighed og undervisningsform
Den pædagogiske tilrettelæggelse af modulet kan variere, men den samlede studietid til undervisning, læsning, forberedelse og eksamensforberedelse er den samme uanset den pædagogiske tilrettelæggelse.
2. Levering
KEA betragter levering af ydelsen som påbegyndt ved første undervisningsdag (uanset om den studerende er mødt frem eller ej).
Hvis undervisningen overvejende er planlagt som e-læring betragtes levering endvidere som både påbegyndt og fuldført fra det tidspunkt, hvor den studerende første gang logger på den digitale læringsplatform.
3. Betaling
En forudsætning for at en studerende kan deltage i undervisningen og gå til eksamen i modulet er, at der erlægges betaling.
3.1 Privatpersoner
Betaling foretages for privatpersoners vedkommende som kortbetaling eller via faktura.
Kortbetaling: Ved kortbetaling gælder det, at beløbet reserveres på betalingskortet og trækkes tidligst ved bekræftelse på modulets oprettelse, dog først når KEA har accepteret tilmeldingen, jf. afsnit 1.3. Ved køb af flere moduler på en gang, trækkes det samlede beløb for modulerne, når det kan bekræftes, at minimum et af modulerne oprettes. Hvis de andre moduler ikke oprettes eller hvis de efterfølgende aflyses, refunderer KEA beløbet for de pågældende moduler.
Når beløbet reserveres på betalingskortet, sendes en ordrebekræftelse, og der sendes en kvittering, når beløbet trækkes på betalingskortet.
Betaling på faktura: For privatpersoner, der ikke vælger kortbetaling eller tilmelder sig på Bygovenpaa.dk, foretages betaling via faktura. Fakturaen sendes tidligst ved modulets oprettelse, dog først når KEA har accepteret tilmeldingen, jf. afsnit 1.3.
Hvis betalingsfristen overskrides, sendes en rykker. Betales anden rykker ikke, sendes tredje rykker med advarsel om overdragelse af fordringen til inkasso. Betales denne heller ikke, frameldes den studerende, men fordringen fastholdes.
Studerende, der ikke har betalt inden kursusstart eller alternativt til betalingsfristen på fakturaen, vil ikke have mulighed for at deltage i undervisningen eller gå til eksamen i modulet. Betaling opkræves og kravet om betaling fastholdes uanset om den studerende er studieaktiv eller ej.
3.2 Firmabetaling
Ved firmabetaling vælges betaling enten via kort, faktura eller EAN-faktura. Ved udstedelse af faktura eller EAN-faktura opkræves et gebyr på 75 kroner.
Ved kortbetaling reserveres beløbet på betalingskortet og trækkes tidligst ved bekræftelse på modulets oprettelse, dog først når KEA har accepteret tilmeldingen, jf. afsnit 1.3. Ved køb af flere moduler på en gang, trækkes det samlede beløb for modulerne når det kan bekræftes, at minimum et af modulerne oprettes. Hvis de andre moduler ikke oprettes eller hvis de efterfølgende aflyses, refunderer KEA beløbet for de pågældende moduler.
Når beløbet reserveres på betalingskortet, sendes en ordrebekræftelse pr. e-mail, og der sendes en kvittering når beløbet trækkes på betalingskortet.
Ved udstedelse af faktura / EAN-faktura, sendes denne direkte til firmaet tidligst ved modulets oprettelse, dog først når KEA har accepteret tilmeldingen, jf. afsnit 1.3. Hvis betalingsfristen overskrides, sendes rykker til firmaet. Betales første rykker ikke, sendes anden rykker med advarsel om overdragelse af fordringen til inkasso. Betales denne heller ikke, frameldes den studerende, men fordringen fastholdes.
Den studerende vil ikke have mulighed for at deltage i undervisningen eller gå til eksamen i modulet.
Bankoverførsel fra udenlandsk bankkonto:
IBAN: DK2902164069150276
Swift: DABADKKK
3.3 Hel eller delvis betaling med Omstillingsfond
Privatpersoner og firmabetalte studerende, der tilmelder sig et modul med støtte fra Omstillingsfonden, erklærer på tro og love, at de opfylder visse betingelser for at være støtteberettigede. Hvis tro og love-erklæringen indeholder forkerte eller falske oplysninger, så den studerende ikke er berettiget til støtte fra Omstillingsfonden, vil hele betalingen for modulet blive opkrævet direkte fra den studerende. Den studerende vil også blive opkrævet evt. tabt takst fra UFM.
3.4 Jobcenter og A-kasser
Fakturering til jobcenter og A-kasser sker kun efter forudgående aftale og med angivelse af kontaktperson. Betalingen refunderes, hvis den studerende afmeldes inden levering er påbegyndt, jf. afsnit 2. Efter leveringsdagen refunderes ikke.
Vi henviser til Uddannelses- og Forskningsministeriets side med de relevante tilmeldingsblanketter og information om betalingsloven (bekendtgørelse om betaling for visse uddannelsesaktiviteter på Uddannelses- og Forskningsministeriets område i forbindelse med lov om en aktiv beskæftigelsesindsats).
4. Fortrydelsesret
4.1 Forbrugere (privatbetaling)
Privatbetalende studerende (forbrugere) har 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt, hvor der er indgået en bindende aftale.
Ved undervisningsforløb, der hovedsageligt er planlagt som klasseundervisning, kan den studerende dog senest fortryde aftalen uden begrundelse frem til det tidspunkt, hvor levering påbegyndes, jf. afsnit 2.
Ved undervisningsforløb, som hovedsageligt er planlagt som e-læringsforløb ophører fortrydelsesretten senest på det tidspunkt hvor levering er fuldført ved, at den studerende logger sig på den digitale læringsplatform, jf. afsnit 2 og lov om forbrugeraftaler, § 18, stk. 2, nr. 13. Ved at benytte adgangen til det digitale indhold på disse undervisningsforløb accepterer den studerende, at fortrydelsesretten samtidig mistes.
Benyttelse af fortrydelsesretten
For at udøve fortrydelsesretten skal den studerende eller den hos virksomheden ansvarlige person, der har foretaget tilmeldingen, meddele KEA sin beslutning om at fortryde aftalen om køb klart og utvetydigt (via postbesørget brev sendt som anbefalet post eller som e-mail). Se kontaktoplysninger nedenfor.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten er sendt inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Til
KEA Kompetence
Att: Studieadministrationen
Frederikkevej 8-10
2900 Hellerup
eller
For at udøve fortrydelsesretten skal den studerende eller den hos virksomheden ansvarlige person, der har foretaget tilmeldingen, oplyse tilmeldings-id, hvilket fremgår af e-mails med betalingspåmindelse og ordrebekræftelse. KEA sender disse emails til den studerendes emailadresse, som vi modtager på tilmeldingen.
4.1.1 Følger af fortrydelse og tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis den studerende udøver sin fortrydelsesret rettidigt, refunderes alle modtagne betalinger hurtigst muligt og senest 14 dage fra den dato, hvor meddelelsen om fortrydelse er modtaget. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel som ved den oprindelige transaktion, medmindre den studerende udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges den studerende ikke yderligere gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
4.2 Firmabetaling
Studerende, som har fået betalt deres uddannelsesforløb af et firma (Firmabetaling) er ikke omfattet af forbrugeraftaleloven.
Framelding med fuld refusion af evt. foretaget betaling kan dog foretages frem til 14 dage før levering er påbegyndt, jf. afsnit 2. Framelding efter dette tidspunkt medfører fuld betaling af modulet.
5. Priser
Priser på moduler findes under 'Tilmelding' på hvert enkelt modul.
6. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, er det nødvendigt, at vi behandler en række oplysninger om dig.
Vi har brug for følgende oplysninger:
- Navn
- CPR-nummer
- E-mailadresse
- Dokumentation for, at du opfylder adgangsbetingelser til det/de kurser, du ønsker at tilmelde dig
Hvis du tilmelder dig via Bygovenpaa.dk, modtager KEA herudover automatisk dine adresse- og kontaktoplysninger. Desuden vil vi anmode dig om betalingsinformationer i form af oplysninger om betalingskort eller CVR- og EAN-nummer (for offentlige institutioner) for dig eller den, der betaler dit kursusgebyr.
Optages du som studerende, vil vi efterfølgende behandle oplysninger om studieaktivitet og eksamensresultater, og vi vil i øvrigt modtage dine adresseoplysninger fra Folkeregisteret, herunder opdatering af disse. Såfremt du som led i dit studie på KEA fremsender dokumentation for fx sygdom under eksamen, vil vi også behandle disse informationer om dig. Dokumentation for sygdom under eksamen slettes efter behandlingen er gennemført.
Vi foretager registreringen og behandlingen af dine personoplysninger med det formål at tilbyde dig moduler / kurser og efterfølgende at sikre, at din indskrivning administreres. Samtidig vil vi tilbyde dig at blive tilmeldt et nyhedsbrev med informationer om andre moduler / kurser.
Dine personoplysninger videregives kun til tredjepartsvirksomheder, hvis der er tale om virksomheder, der medvirker til at afholde det kursus, du er tilmeldt. Du vil blive orienteret om videregivelsen. Ved deltagelse på et kursus afholdt af en samarbejdspartner, udleveres dit fulde navn, cpr.nr. og mailadresse med det formål at samarbejdspartneren kan tilmelde dig det pågældende kursus. Dine oplysninger vil desuden kunne behandles eller videregives, hvis det er påkrævet ved lov eller administrativ forskrift.
6.1 Beskyttelse af personoplysninger
Vi opbevarer dine oplysninger sikkert og fortroligt. Vi beskytter dem mod, at de hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes og mod, at de kommer til uvedkommendes kundskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med loven.
Vi opbevarer ikke dine oplysninger i et længere tidsrum end det, der er nødvendigt af hensyn til de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet.
6.2 Dine rettigheder
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Hvis det viser sig, at de oplysninger som vi behandler om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve oplysningerne berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling.
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos KEA, skal du rette henvendelse på efteruddannelse@kea.dk. Hvis du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne for at få rettet eller slette dine persondata er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Da det er vigtigt for os, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i de oplysninger, vi behandler om dig. Du kan meddele os dine ændringer ved at rette henvendelse på efteruddannelse@kea.dk.
Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet. Du kan læse mere herom på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet
7. Klageadgang
Ved klage ifm. køb, kontakt efteruddannelse@kea.dk.
8. Kontaktoplysninger
Ved spørgsmål til køb og levering:
KEA Kompetence
M: efteruddannelse@kea.dk
T: +45 46 46 05 00
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 29. juni 2022.