Med Brand Journalism får du konkrete værktøjer til at udvikle fortællinger om din virksomheds mærkesager med afsæt i virksomhedens værdier, kultur og målgrupper.
Brand Journalism
På Brand Journalism fokuserer vi på processen fra idegenerering til udgivelse af den færdige fortælling på en relevant platform.
Du kommer til at arbejde med både den sproglige fortælling og det visuelle univers omkring historien ved at eksperimentere med forskellige genrer, fortælleteknikker og visualiseringsmetoder.
Dermed bliver du i stand til at udvikle og producere konkrete historier, der tager højde for din virksomhed, målgruppe og kontekst.
Du lærer at vinkle og tilpasse din historie til digitale og analoge platforme med udgangspunkt i aktuelle emner, relevante for din virksomhed, målgrupper og tidsånden.
Brand Journalism gør dig i stand til at udvikle historier til både internt og eksternt brug.
Forudsætninger
For at deltage i kurset forventer vi, at du har en interesse i historiefortælling og grundlæggende færdigheder i formidling.
Du skal medbringe egen computer, og det er en fordel at have adgang til Teams, hvis du ønsker at modtage personlig vejledning i forbindelse med opgaver.
Indhold på kurset
På kurset lærer du at:
- Bruge den journalistiske metode som værktøj til at styrke brandets kommunikation af dets mærkesager.
- Benytte en systematisk og kreativ tilgang til at formidle brand/historier, så måderne hvorpå virksomhedens virke belyses udvides.
- Skabe samspil mellem skarp brug af formidlingsværktøjer og en indgående forståelse af virksomhedens brand DNA og relevant content-baseret kommunikation.
- Se koblingen mellem det sproglige og det visuelle, samt hvordan denne kan mobiliseres i forskellige omverdensammenhænge.
- At bruge forskellige narrative modeller afhængigt af den ønskede effekt hos modtageren og vinkling af brandets mærkesager.
- Arbejde kreativt med det skriftlige sprog og træne skrivefærdigheder i praksis, ved produktion af egen content-baseret brandkommunikation.
- Iscenesætte tekster med relevant visuelt ”udstyr”.
Uddannelse tilpasset din virksomhed
Vil du give dine medarbejdere en kompetencegivende efteruddannelse indenfor design, som er skræddersyet jeres behov og ønsker? Vi har mange års erfaring med at udvikle og udbyde tilpassede virksomhedsforløb, og sidder klar til også at hjælpe dig og din virksomhed med at få det bedste ud af både medarbejdere og ledelse.
Med en målrettet efteruddannelse er det vores erfaring, at du kan opnå bedre trivsel blandt de ansatte, øget produktivitet og dermed en bedre bundlinje.
Kontakt os
Vil du vide mere, så kontakt Cecilie, uddannelseskonsulent for vores Design-kurser:
Undervisere
Anne Birgitte Grandjean er uddannet i erhvervssprog og international erhvervskommunikation på CBS, suppleret med enkeltfag i Journalistik for kommunikatører og Adfærdskommunikation på DMJX. Med i bagagen har hun 5 års studier på Kunstakademiets Arkitektskole.
Anne Birgitte er ansat som lektor hos KEA i marketing, kommunikation og branding og har mangeårig erfaring med udvikling, planlægning og implementering af undervisningsforløb, kurser og konferencer. Hun har omfattende viden inden for branding og kommunikation, og ved siden af sit underviserjob er hun medforfatter på fagbøger, blandt andet udgivet på forlaget Samfundslitteratur.
På Brand Manager-uddannelsen underviser Anne Birgitte i Strategisk kommunikation.
Annie Toft Pedersen er designer og grafisk formgiver med særlig interesse for visuel perception og grafisk formidling. Hun har i en årrække arbejdet i modebranchen som grafisk designer med bl.a. visuel identitet i spændfeltet mellem design og marketing.
Annie er uddannet Designer fra Designskolen Kolding.
Annie underviser nu i Grafisk Design på KEA Design, Marketing & Communication Design.
Praktisk info
Hvis du vil vide mere om kurset, har vi samlet en masse information til dig her.
-
Målgruppe
Marketing- og kommunikationsmedarbejdere i små og større virksomheder, eller nyuddannede, der ønsker at udbygge deres formidlingskompetencer ud fra et brandingperspektiv og med fokus på en tæt sammenhæng mellem skriftlig og visuel kommunikation.
-
Undervisning
Kurset er praksisnært, kreativt og værktøjsbaseret, og du kan anvende din nye viden med det samme i din hverdag. Der er lagt vægt på dynamiske øvelser og stor deltagerinvolvering.
Kurset er et 3-dages forløb, fordelt over 3 uger.
Få nyhedsbrevet
Tilmeld dig vores nyhedsbrev om design og hold dig opdateret og få inspiration.
Der er i øjeblikket ingen planlagte hold på Brand Journalism
Kontakt uddannelseskonsulenten for Brand Journalism og få nyt om hvornår, vi har hold igen.
Vil du have viden om emnet og få inspiration fra andre, der har taget uddannelse hos os, så skriv dig op til nyhedsbrevet.