Det er oftest dyrere at skaffe en ny kunde end at holde fast i dem, du allerede har. Lær, hvordan du kan fastholde dine kunder gennem loyalitet.
CRM og loyalitetsprogrammer
Lønsomme kunderelationer er afgørende for enhver virksomheds udvikling og vækst.
Udviklingen og konkurrencen i markedet gør det imidlertid krævende og dyrt at fokusere indsatsen på tiltrækning af nye kunder i forhold til fastholdelse og udvikling af de eksisterende kunder.
Customer Relationship Management (CRM) hjælper dig og din virksomhed med at gennemføre salg og marketing aktiviteter, der i højere grad passer til kundernes eksisterende behov og ønsker.
-
Webinar: Sådan laver du selv din podcast
9. oktober 2024 14:30
Indhold på faget
Du får praktisk indblik i metoder og værktøjer til analyse og implementering af CRM og loyalitetsprogrammer i såvel B2C som B2B virksomheder:
- Introduktion til CRM, loyalitet og kundeorientering
- Overvejelser i forhold til analyse og strategi
- Indsamling og analyse af historiske kundedata
- Måling og analyse på kundernes adfærd og holdning i forhold til loyalitet
- Opstilling af krav samt evaluering af CRM-software i forhold til mål, organisation og udfordringer
- Implementering af CRM og loyalitetsprogrammer i organisationen
Udbytte
Du får et grundlæggende kendskab til kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med valg, implementering og brug af CRM og loyalitetsprogrammer i såvel B2C som B2B virksomheder.
Samtidig bliver du bedre i stand til at afdække behov, gennemføre relevante analyser, opstille krav til processer og teknologi samt at komme i gang med implementering af CRM og loyalitetsprogrammer.
Underviser
Gitte Blemings er cand. merc og har gennem de seneste 15 år arbejdet med loyalitet.
Ifølge Gitte kræver arbejdet med loyalitet, at virksomheden har et dybdegående kendskab til sine kunder. Hvem er de, hvordan er deres kunderejser, og hvad skal der til, for at de ændrer deres adfærd? Når vi kender til disse forhold, kan vi designe tiltag og omnirejser, der bidrager til at fastholde og udvikle den enkelte kunde.
Gitte har arbejdet med CRM i bl.a. Matas, Change of Scandinavia og Folkekirkens Nødhjælp. Hun har sin primære erfaring inden for detailhandlen og har været med til at udvikle og drive nogle af Danmarks største loyalitetsklubber.
Gitte har en bred undervisningserfaring indenfor loyalitet, CRM og data og underviser på KEA i CRM og loyalitetsprogrammer.
Praktisk info
Hvis du vil vide mere om faget, har vi samlet en masse information til dig her.
-
Målgruppe
På bureau
Kontaktfolk og projektledere, der vil have en stærkere profil, den nyeste viden samt metoder til at rådgive og støtte kunder i valg og udbytte af CRM.
I virksomheder
Ledere og medarbejdere, der gerne vil have professionel inspiration og konkrete værktøjer til arbejdet med kunderelationer og kundeloyalitet indenfor kundeservice, forretningsudvikling, marketing og salg.
Faget er særdeles relevant for såvel mellemstore som store virksomheder.
-
Undervisning
Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver.
Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.
-
Varighed
Et fag på 5 ECTS har typisk 4 undervisningsgange og derudover skal du beregne tid til læsning og forberedelse mellem undervisningsgangene.
På de enkelte hold kan du se, hvor mange undervisningsgange der er. Antallet af undervisningsgange kan variere afhængig af om undervisningen foregår om dagen eller om aftenen.
-
Niveau
Faget er en del af Diplomuddannelsen i Digital konceptudvikling. Uddannelsen er på diplom-niveau.
En diplomuddannelse er en mellemlang videregående uddannelse på niveau med en professionsbachelor, som giver adgang til en masteruddannelse. Du kan tage en diplomuddannelse, hvis du har en relevant akademiuddannelse, en relevant erhvervsakademiuddannelse eller en tilsvarende uddannelse.
En diplomuddannelse svarer til et års fuldtidsstudier (60 ECTS).
-
Tilmeldingsfrist
Alle vores kurser og fag har tilmeldingsfrist 14 dage før startdato.
Det vil dog i nogle tilfælde stadig være muligt at tilmelde dig også efter tilmeldingsfristen. Hvis tilmeldingsknappen stadig er synlig, kan du nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser.
Vi vil dog altid opfordre dig til at tilmelde dig i så god tid som muligt.
-
Økonomisk tilskud
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores fag og uddannelser. Du kan fx søge midler via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.
Få op til 10.000 kr. om året til efteruddannelse
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. fra Omstillingsfonden i 2023?
Du skal kunne nikke ja til følgende udsagn for at få del i pengene:
- Du er faglært, ufaglært, eller har en erhvervsakademi- eller professionsbacheloruddannelse
- Du er i arbejde
Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fag hos os.
Få nyhedsbrevet
Få inspiration om kurser, gratis webinarer og efteruddannelse indenfor digital konceptudvikling.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangkravet:
- uddannelsesbevis for relevant adgangsgivende uddannelse (svendebrev)
- CV med 2 års relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du have gennemført en af nedenstående uddannelser:
- en relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
- en relevant akademiuddannelse
- en relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse, fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Relevant erhvervserfaring
Du skal have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor ovenstående arbejdsområder. Du skal have opnået erhvervserfaringen efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse. Du skal dokumentere erhvervserfaringen overfor KEA via dit CV.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Startdatoer
-
5. november 2024
- Hellerup
-
DKK 9.650
- Mulighed for økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
Læs mere - Morgensnack, frokost, eftermiddagssødt, the og kaffe på dage, hvor du følger undervisningen som fremmøde
- Tilmelding senest 22/10 2024
-
Holdtype:
Fremmøde undervisning - Undervisning:
05/11 2024 09:00-16:00, Klasseundervisning
12/11 2024 09:00-16:00, Klasseundervisning
19/11 2024 09:00-16:00, Klasseundervisning
26/11 2024 09:00-16:00, Klasseundervisning - Eksamen:
10/12 2024 - Diplom: Mundtlig prøve med baggrund i en individuel synopsis
- 5 ECTS
- Gitte Blemings
- Mulighed for
økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
Læs mere - Morgensnack, frokost, eftermiddagssødt, the og kaffe på dage, hvor du følger undervisningen som fremmøde