Fashion Management er et tværfagligt speciale inden for design og business med fokus på virksomhedsstrategi, corporate social responsibility og internationalisering.

Som studerende på studieretningen Fashion Management udvikler du kompetencer til at samarbejde med forskellige interessenter, både internt og eksternt og på tværs af landegrænser. I løbet af uddannelsen lærer du at facilitere, implementere og gentænke virksomheders eller organisationers værdiskabelse, herunder at tilføre værdi til den tredobbelte bundlinje. Du bliver med andre ord i stand til – både praktisk og teoretisk – at integrere komplekse problemstillinger i et professionelt arbejdsliv i mode- og livsstilsbranchen. 

Den viden, du erhverver dig, sætter dig i stand til at vurdere markedsforhold og udvikle kommercielle virksomhedskoncepter. Du vil kunne identificere og vurdere potentielle partnerskaber i værdikæden samt kvalitetsvurdere og foreslå anvendelse af alternative og bæredygtige materialer.

Du bliver i stand til at vurdere den økonomiske udvikling på nøglemarkeder og tilpasse marketing i overensstemmelse hermed under anvendelse af relevante IT-værktøjer og styringssystemer. Du vil kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere samt anvende forskellige forhandlingsteknikker. 

Efter endt uddannelse vil du være i stand til at indgå i eksisterende arbejdsgange, eller implementere nye, bæredygtige og kommercielle muligheder i en virksomhed eller organisation inden for mode- og livsstilsbranchen. 

Studiestart
25. august 2025
Top-up (Professionsbachelor)
1½ år (90 ECTS)
Ansøgningsfrist: 15.3