Fashion Management har fokus på international kommunikation og handel med bæredygtighed som omdrejningspunkt.

Studiestart
25. august 2025
Top-up (Professionsbachelor)
1½ år (90 ECTS)
Ansøgningsfrist: 15.3

Som studerende på studieretningen Fashion Management udvikler du kompetencer til at samarbejde med forskellige interessenter, både internt og eksternt og på tværs af landegrænser. I løbet af uddannelsen lærer du at facilitere, implementere og gentænke virksomheders eller organisationers værdiskabelse, herunder at tilføre værdi til den tredobbelte bundlinje. Du bliver med andre ord i stand til – både praktisk og teoretisk – at integrere problemstillinger i et professionelt arbejdsliv i mode- og livsstilsbranchen. 

Den viden, du erhverver dig, gør dig i stand til at kunne identificere og vurdere potentielle partnerskaber i værdikæden samt kvalitetsvurdere og foreslå anvendelse af alternative og bæredygtige materialer.

Du bliver i stand til at vurdere den økonomiske udvikling på nøglemarkeder og tilpasse marketing i overensstemmelse hermed under anvendelse af relevante IT-værktøjer og styringssystemer. Du vil kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere samt anvende forskellige forhandlingsteknikker. 

Efter endt uddannelse vil du være i stand til at indgå i eksisterende arbejdsgange, eller implementere nye bæredygtige produktions- og sourcingstrategier i organisationer inden for mode- og livsstilsbranchen.