Fashion Management har fokus på international kommunikation og handel med bæredygtighed som omdrejningspunkt.
Som studerende på studieretningen Fashion Management udvikler du kompetencer til at samarbejde med forskellige interessenter, både internt og eksternt og på tværs af landegrænser. I løbet af uddannelsen lærer du at facilitere, implementere og gentænke virksomheders eller organisationers værdiskabelse, herunder at tilføre værdi til den tredobbelte bundlinje. Du bliver med andre ord i stand til – både praktisk og teoretisk – at integrere problemstillinger i et professionelt arbejdsliv i mode- og livsstilsbranchen.
Den viden, du erhverver dig, gør dig i stand til at kunne identificere og vurdere potentielle partnerskaber i værdikæden samt kvalitetsvurdere og foreslå anvendelse af alternative og bæredygtige materialer.
Du bliver i stand til at vurdere den økonomiske udvikling på nøglemarkeder og tilpasse marketing i overensstemmelse hermed under anvendelse af relevante IT-værktøjer og styringssystemer. Du vil kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere samt anvende forskellige forhandlingsteknikker.
Efter endt uddannelse vil du være i stand til at indgå i eksisterende arbejdsgange, eller implementere nye bæredygtige produktions- og sourcingstrategier i organisationer inden for mode- og livsstilsbranchen.