Hvilken rolle spiller du i din virksomheds kommunikation?

Strategisk kommunikation
Obligatorisk fag
10 ECTS
Download studieordningen

Strategisk kommunikation handler om, hvordan du og din virksomhed kommunikerer mest effektivt internt, mens I eksternt får skabt de bedst mulige relationer til omverdenen.

Faget Strategisk kommunikation giver dig nogle enkle og effektive værktøjer, der gør dig i stand til at præsentere din virksomheds budskab optimalt i forhold til medarbejdere, kunder og andre interessenter.

Undervejs i undervisningen vil du blive præsenteret for en lang række cases, der giver et spændende indblik i virksomheders brug af strategisk kommunikation. Du vil komme til at arbejde med emner som intern kommunikation, værdikommunikation, story telling, PR, branding, kommunikationsplaner, forandringskommunikation og krise kommunikation. Med uddannelsen vil du få et godt afsæt til at forstå din egen virksomheds kommunikationsudfordringer.

Hver undervisningsgang er bygget op omkring øvelser, hvor du og dine medstuderende får mulighed for at afprøve værktøjer og teori i praksis.

Brand Manager-uddannelsen

Du kan også tage faget som en del af Brand Manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.

Brand Manager-uddannelsen er sammensat af fagene Strategisk kommunikation og Branding i praksis fra Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.

Læs mere om Brand Manager-uddannelsen

Bemærk, hvis du vil tilmelde dig den fulde Brand Manager-uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.

Tilmeld dig Brand Manager