Lær hvordan du optimerer SoME indsatsen og skaber socialt indhold med mening!
Sociale medier og indhold
Antallet af sociale medier og platforme er stigende. Det handler derfor ikke længere blot om online tilstedeværelse for virksomhederne, men derimod om at skabe en klar strategi og en velkoordineret indsats for SoMe-aktiviteterne med et relevant indhold, der skaber værdi for kunderne.
På kurset Sociale medier og indhold får du opdaterede værktøjer inden for planlægning og praktisk anvendelse af sociale medieplatforme. Dette inkluderer analyse og vurdering af indholds effekt, planlægning af sociale medie-aktiviteter og skabelsen af socialt indhold.
Digital Marketing Manager-uddannelsen
Du kan også tage faget som en del af Digital Marketing Manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Digital Marketing Manager med strategisk overblik og digitale færdigheder.
Digital Marketing Manager-uddannelsen er sammensat af fagene Digital markedsføring og Sociale medier og indhold fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.
Læs mere om Digital Marketing Manager-uddannelsen
Bemærk, hvis du vil tilmelde dig den fulde Digital Marketing Manager-uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.
-
Webinar: Sådan laver du selv din podcast
9. oktober 2024 14:30
-
Gratis webinar: Bliv Brand Manager, Content Creator eller Digital Marketing Manager
22. oktober 2024 10:00
Indhold på kurset
På faget lærer du om:
- Trends og tendenser inden for sociale medier
- Digital markedsføring via sociale medier
- Indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer marketing
- Webanalyse af content performance
Dit udbytte
Efter dette fag kan du planlægge sociale medieaktiviteter, skabe socialt indhold og vurdere dine indsatsers effekt.
Du kan:
- Stå i spidsen for din virksomheds digitale markedsføring og salg på sociale medier
- Genkende trends og tendenser i det sociale medielandskab
- Producere indhold, herunder nyhedsbreve
- Implementere influencer marketing
- Vurdere effekten af sociale medieopslag via analyser (content performance)
Virksomhedens udbytte
Når du har gennemført kurset, får din virksomhed en medarbejder, der
- Kan anvende og drifte kanaler på en række sociale medier
- Vurdere og udvælge indhold til forskellige sociale medier
- Udarbejde en strategi for virksomhedens sociale medier
- Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde i forbindelse med virksomhedens arbejde med sociale medier
Spørgsmål
Har du spørgsmål til uddannelsen, så er du meget velkommen til at hive fat i Cecilie, der kan hjælpe dig videre.
Praktisk info
Hvis du vil vide mere om faget, har vi samlet en masse information til dig her.
-
Målgruppe
Faget er en del af Digital Marketing Manager-uddannelsen. Digital Marketing Manager-uddannelsen er for dig, der:
- Allerede har erfaring med salg og marketing
- Ønsker at udvikle, optimere og eksekvere digitale marketingstrategier og sociale medieaktiviteter
- Vil opdateres på de digitale trends og tendenser
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder, digital redaktør, SoMe-manager eller selvstændig.
Vi møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Du kan tage faget alene eller som en del af Digital Marketing Manager-uddannelsen. Hvis du vil tage den fulde uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.
Akademiuddannelsen i Salg og Markedsføring
Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og de fag, der er tilknyttet uddannelsen, er for dig, der er interesseret i de seneste tendenser indenfor marketing og allerede løser salg og marketingopgaver i en professionel sammenhæng, fx som sælger, key account manager, marketingkoordinator, selvstændig konsulent eller lignende.
-
Undervisning
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
-
Varighed
Et fag på 5 ECTS har typisk 4 undervisningsgange og derudover skal du beregne tid til læsning og forberedelse mellem undervisningsgangene.
På de enkelte hold kan du se, hvor mange undervisningsgange der er. Antallet af undervisningsgange kan variere afhængig af om undervisningen foregår om dagen eller om aftenen.
-
Niveau
Faget hører til akademiuddannelsen i Salg og Markedsføring. Uddannelsen er på akademi-niveau.
Akademiuddannelser er kortere videregående uddannelser, der svarer til et års fuldtidsstudier (60 ECTS). En akademiuddannelse giver adgang til en diplomuddannelse.
-
Tilmeldingsfrist
Alle vores kurser og fag har tilmeldingsfrist 14 dage før startdato.
Det vil dog i nogle tilfælde stadig være muligt at tilmelde dig også efter tilmeldingsfristen. Hvis tilmeldingsknappen stadig er synlig, kan du nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser.
Vi vil dog altid opfordre dig til at tilmelde dig i så god tid som muligt.
-
Økonomisk tilskud
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores fag og uddannelser. Du kan fx søge midler via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.
Koordinatoruddannelsen
Er du sekretær, receptionist, assistent eller lignende og har du en koordinerende og planlæggende rolle på dit arbejde, kan du også tage faget som en del af den målrettede uddannelse Koordinatoruddannelsen.
Få op til 10.000 kr. om året til efteruddannelse
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. fra Omstillingsfonden i 2023?
Du skal kunne nikke ja til følgende udsagn for at få del i pengene:
- Du er faglært, ufaglært, eller har en erhvervsakademi- eller professionsbacheloruddannelse
- Du er i arbejde
Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fag hos os.
Få nyhedsbrevet
Få inspiration om uddannelsen Digital Marketing Manager og information om gratis webinarer om efteruddannelse og Digital Marketing.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Startdatoer
-
30. april 2025
- Hellerup
-
DKK 5.500
- Mulighed for økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
● Omstillingsfond (først til mølle)
Læs mere
- Tilmelding senest 16/04 2025
-
Holdtype:
Fremmøde undervisning - Undervisning:
30/04 2025 09:00-15:30, Klasseundervisning
07/05 2025 09:00-15:30, Klasseundervisning
14/05 2025 09:00-15:30, Klasseundervisning
21/05 2025 09:00-15:30, Klasseundervisning - Eksamen:
04/06 2025 - AU: Mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition
- 5 ECTS
- Mulighed for
økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
● Omstillingsfond (først til mølle)
Læs mere