Studieform
Undervisningen på uddannelsen er tværfaglig og med fokus på samarbejde med virksomheder.
Under studiet vil du opleve, at der er tæt sammenhæng mellem virksomheder inden for byggeriet og uddannelsen. Undervisningen er hovedsageligt er baseret på tværfaglige projekter, som ofte er rigtige projekter hentet fra virksomheder.
Dine undervisere har tæt kontakt til virksomhederne og er derfor bekendt med den nyeste udvikling og seneste tendenser inden for branchen. På denne måde bliver ny viden bragt ind i undervisningen. Du kommer også selv i nærkontakt med en eller flere virksomheder under din uddannelse, både i forbindelse med din praktik og i dit arbejde med de enkelte projekter.
Et projekt kan være et bygge- eller anlægsprojekt, som du bruger et semester på at løse. Projektarbejdet foregår i grupper og er det centrale omdrejningspunkt for undervisningen. Det er også projektet, du går til individuel eksamen i.
Projekterne er tværfaglige. Det vil sige, at alle fag er involveret i at udarbejde projektet. Sammen med dine medstuderende kommer du til at planlægge og styre projektarbejdet selv. I bliver undervejs støttet af den almindelige teoriundervisning, der så vidt muligt relaterer sig direkte til projektet.
Informationssøgning via fx biblioteket og internettet er også en vigtig del af projektarbejdet.
På byggetekniker går du de første tre semestre sammen med bygningskonstruktørstuderende, inden du går i praktik og udarbejder afgangsprojekt.
Hvad kræver det at gå på KEA?
Du skal regne med i snit at bruge ca. 43 timer om ugen på din uddannelse. Den tid er delt op i forskellige aktiviteter, som fx undervisning og forberedelse.
Studieaktivitetsmodellen viser dig, hvad der som minimum forventes af dig som studerende på KEA.
Bliv klogere på studieaktivitet
Samarbejde med erhvervslivet
Du vil opleve, at der er tæt sammenhæng mellem virksomheder inden for byggeriet og uddannelsen. De projekter, du arbejder med, er ofte projekter hentet fra virkeligheden og diverse virksomheder. Dine undervisere har tæt kontakt til virksomhederne og er derfor bekendt med den nyeste udvikling og seneste tendenser inden for branchen. På denne måde bliver ny viden bragt ind i undervisningen.
Du kommer også selv i nærkontakt med en eller flere virksomheder under din uddannelse, både i forbindelse med din praktik og i dit arbejde med de enkelte projekter.