Indhold på uddannelsen
På akademiuddannelsen i Retail bliver du kvalificeret til selvstændigt (og ud fra personlige, detail- og ledelsesfaglige kompetencer) at kunne analysere, planlægge, tilrettelægge og gennemføre løsninger, der bredt vedrører konceptstyring, salg, indkøb, kommunikation, driftsoptimering og ledelse inden for såvel driftsmæssig- som medarbejderrelaterede områder i detailhandelsvirksomheder, detailkæder og disses bagland.
På uddannelsen vil du få undervisning indenfor følgende områder:
- Koncepter og konceptstyring
- Teknologisk udvikling
- Personlig udvikling
- Situationsbestemt ledelse
- Salgsledelse
- Ressource- og lagerstyring
- Butikkens økonomiske nøgletal
- Butiksanalyser og driftsoptimering
- Tiltrækning, ansættelse, fastholdelse, udvikling og afvikling af medarbejdere
Dit udbytte
- Du bliver bedre til at skabe værdi for kunderne
- Du kan se resultater på butikkens bundlinje
- Du lærer at lægge en strategi, som overstiger din målgruppes forventninger
- Du lærer at sikre din strategi ved hjælp af redskaber som konceptstyring og god ledelse
- Du får værktøjer, som du kan bruge, så snart du er tilbage i butikken
Hvad får min virksomhed ud af min uddannelse?
Din virksomhed får en medarbejder, der:
- Kan arbejde som udvikler, fortolker og formidler af virksomhedens mål og strategier inden for detailhandelsområdet.
- Kan arbejde med virksomhedens tværgående problemstillinger og opstille konkrete handle- og løsningsforslag.
- Kan anvende relevant teori og modeller på praktiske og konkrete arbejdsopgaver i detailhandlen.