To studerende fra Reklamelinjen på KEA er udtaget til at dyste ved Young Lions i Cannes. Deres film ’Anna’, der skal få unge hiv-smittede til at opsøge Ungegruppen, er udvalgt blandt 200 produktioner fra de største reklamebureauer og andre skoler.
400 unge fra skoler og bureauer indleverede tilsammen 200 arbejder til Young Creative Circle Award – 29 blev shortlistet, og fire teams står nu tilbage som vindere af hver deres kategori.
De fire teams, der kan betegnes som ungdomslandsholdet i kreativitet, skal dyste ved Young Lions-konkurrencerne i Cannes i midten af juni.
Vinderlisten består af tre bureauteams og så Asbjørn Severin og Theis Ferrall fra Reklamelinjen på KEA – hvilket er virkelig flot, eftersom uddannelsen blot er syv måneder gammel.
”Det er kæmpestort for skolen og kan forhåbentlig inspirere andre til at søge ind,” siger 24-årige Asbjørn Severin.
Det er stadig ikke helt gået op for ham, at han og Theis Farrall har vundet – og vunde over store bureauer:
”Det har været sjovt at konkurrere mod dem, vi på sigt gerne vil arbejde sammen med, og selvfølgelig fedt at vi har vundet.”
De to studerende fik ideen til filmen ved at researche på kunden, nemlig Ungegruppen.
Det viste sig, at de havde lavet en film om en af deres tidligere medlemmer, som var baseret på billeder fra hans barndom og hele hans liv. Vi havde en ide om, at vi ville sætte de følelser, man har som hiv-smittet udenpå kroppen og vise dem til verden - for det er det, Ungegruppen handler om: at åbne op og kunne leve med denne sygdom og leve med den åbent,” siger Asbjørn Severin, der tidligere har arbejdet som tjener.
Se den super flotte film her: Anna
Det er juryen ved Creative Circle Award, der har udpeget vinderne af ungdomskonkurrencen.
Opgaven var at få unge hiv-smittede til at opsøge Ungegruppen, der hjælper hiv-smittede i alderen 15-25 år med at leve med sygdommen, der fortsat er taburiseret.
De fire teams fra henholdsvis Advertising, Film, Design og Digital vinder ikke kun diplom og ære, men også retten til at arbejde igennem ved Young Lions-konkurrencerne i Cannes.
YCCA14 - vindere
- Advertising
Jeppe Kuld & Tobias Løvshall-Wedel, TBWA
Du er ikke den eneste - Film
Asbjørn Severin & Theis Ferrall, Reklamelinjen på KEA
Anna - Design
Julius Brade Harrebek & Winnie Andersen, Scandinavian Design Group & Nørgård Mikkelsen
Spørgsmål - Digital
Kasper Andersen & Bo Søgaard Mouridsen, DDB & Tribal Amsterdam & Podio
Du skal nok klare den