Oversize t-shirts med håndtryk i sort og hvid. Primo er unisex street wear skabt af den kun 22-årige iværksætter Ida Gjeding Lindeblad, der læser PBA i communication design på KEA.
Ida Gjeding Lindeblad har i lang tid tænkt, at hun gerne ville starte sit eget brand, men det var først i august, hun endelig tog skridtet. Siden er det til gengæld gået lynende stærkt. Allerede forrige weekend var der pre-launch party på natklubben Simons, og selvom der ikke engang er kommet en hjemmeside endnu, har Ida Gjeding Lindeblad fået mange henvendelser.
Minimalt maskineri
Og Primo er et godt eksempel på, at man ikke behøver at køre et kæmpe maskineri i stilling og have hele verden på plads, inden man kaster sig ud i iværksætteri:
”Indtil videre har jeg solgt via Facebook. Jeg tager det hele en dag af gangen, men sociale medier som Facebook og Instagram er faktisk en virkelig god måde at promovere sig,” siger Ida Gjeding Lindeblad, der er uddannet designteknolog på KEA og nu er i gang med at tage overbygningen i Communication Design.
”Jeg har da en drøm om, at det bliver rigtig stort, men mens jeg både studerer på KEA og arbejder, holder jeg det på et niveau, så jeg selv kan følge med. Forhåbentlig ender det med, at jeg har skabt mit eget job.”
Lokalt produceret
Primo bliver pt. produceret i København dels fordi Ida Gjeding Lindeblad gerne selv vil være med i processen, men også for at holde produktet lokalt.
”Jeg kan rigtig godt lide, at det er produceret i København og ikke i Asien. Det er limited edition, der er ikke ret mange af hver t-shirt, så derfor er det ekstra vigtigt at holde kvaliteten, og at det er lokalt funderet.”
Se mere her på Facebook