I går lancerede landets ni erhvervsakademier en national kampagne, der skal gøre erhvervsakademierne mere kendte. En del af kampagnen er en mockumentary-film, der med et glimt i øjet fortæller om den nødvendige balance mellem teori og praksis. Filmen performer over al forventning.
"I hele verden hænger folk med hovedet. Både på studier og på jobbet. Det er et stigende problem, der koster virksomheder og samfund milliarder i tabt viden og ineffektivitet.... " Sådan starter en ny mockumentary, som alle landets ni erhvervsakademier er gået sammen om at producere.
Kampagnesamarbejdet er det største i erhvervsakademisektoren nogensinde og skal skabe et større kendskab til erhvervsakademierne både over for unge studerende, erhvervsaktive voksne og virksomheder.
Performer over al forventning
Mockumentary er fiktion, der i sin udtryksform ligner en dokumentar.
Filmen bærer på humoristisk vis budskabet om, at man på erhvervsakademierne kan få en videregående uddannelse med den rette balance mellem teori og praksis – efterspurgt af både erhvervslivet og af de unge. Filmen eksponeres på sociale medier i oktober og november. Målet var, at filmen skulle ses af mindst 100.000 mennesker, men allerede nu er den blevet vist 20.000 gange og delt flittigt på sociale medier.
BEAL-filmen er lavet af bureauet Advice i samarbejde med produktionsselskabet The Woerks med instruktøren Niels Nørløv Hansen, der bl.a. er kendt fra filmen Klassefesten (2011) og en række større danske tv-serier.
Den er bl.a. optaget i uddannelsesmiljøerne på CphBusiness i København og Erhvervsakademi Lillebælt i Odense.
Se filmen på www.beal.nu
I Danmark er der ni erhvervsakademier fordelt over hele landet. Her uddannes og efteruddannes dansk erhvervsliv. Erhvervsakademierne arbejder tæt sammen med danske og udenlandske virksomheder omkring undervisning, forskning og praktik. Derfor opnår de studerende et højt akademisk niveau og får viden og færdigheder, der kan bruges i praksis. Læs mere på danskeerhvervsakademier.dk eller beal.nu