Danske Norrmade har stor succes med deres møbeldesign i Japan, men de vil gerne positionere sig bedre på det skandinaviske marked. Derfor bad de studerende på Multimediedesign om at udvikle et digitalt showroom, der kan booste det skandinaviske salg.
De studerende på Multimediedesign har givet deres bud på, hvordan Norrmade kan skabe et digitalt showroom, som både giver en unik brugeroplevelse på hjemmesiden og styrker onlinesalget.
Norrmades fysiske showroom er smukt beliggende i Fredensborg i et historisk hus fra 1857, der fungerede som fængsel og retsbygning. De gamle fængselsceller og hallen er bevaret, som de stod for mere end 150 år siden.
De fysiske rammer er altså helt unikke, og Norrmade ønskede et digitalt showroom med ligeså stor appel, og som kan skabe den samme følelse, som når du handler i den fysiske butik.
De studerende fik fire uger til at undersøge og analysere markedet og arbejde med video, design, kodning og kommunikation.
Flere af grupperne lagde vægt på en bedre præsentation af møblerne på hjemmesiden og større brug af influencers via blogs og Instagram - og i det hele taget en mere aktiv tilstedeværelse på sociale medier.
I sidste ende valgte Norrmade en vindergruppe, som de mente havde lavet den bedste video. Den er uden lyd, da konceptet er, at den skal ligge på den nye webshop og vises i baggrunden. Du kan se den her.