På KEA kårer vi hvert år Årets Underviser. I år har over 1200 studerende indstillet deres yndlingsunderviser til titlen. I løbet af den kommende tid afslører vi løbende de ni nominerede. Vinderen kåres på KEAs medarbejderdag den 17. august.
På KEA kårer vi hvert år Årets Underviser. I år har over 1200 studerende indstillet deres yndlingsunderviser til titlen. I løbet af den kommende tid afslører vi løbende de ni nominerede. Vinderen kåres på KEAs medarbejderdag den 17. august.
Benjamin Hughes og Niclas Frederiksen er nomineret til titlen som Årets Underviser-team på KEA 2023.
Se også video med underviserne i bunden af artiklen!
Benjamin hvorfor syntes du, at det er fedt at undervise på KEA?
"Jeg holder vildt meget af at undervise. At stå i lokalet og guide de studerende i en retning som man virkelig tror på, føles virkelig godt. Jeg synes de studerende på KEA er vildt fede. De stiller spørgsmål, de er kritiske, de har en ærlighed og en indsigt jeg personligt sætter pris på.
Jeg synes KEA giver undervisere som Nicklas og jeg lov til at lege med formater, undervisningsmetoder, forløb og projekter. Det gør det sjovt at være underviser. Man kan virkelig få plads til at hælde sig selv ind i sine forløb.
Udover det er jeg kæmpe fan af
- at vi igennem forskning kan dygtiggøre os som fagpersoner
- at vi har adgang til fede labs der virkelig kan åbne op for kreativiteten
- at KEA er et sted hvor der er plads og mulighed til at igangsætte initiativer, hackatons, events
Til sidst lærer jeg vildt meget af alle de sindssygt dygtige og talentfulde undervisere der dagligt gør en kæmpe forskel for de studerende på KEA."
Nicklas hvorfor syntes du, at det er fedt at undervise på KEA?
"For det første blev jeg en smule træt af at sidde foran skærm hele dagen. Grundlæggende elsker jeg at underviserrollen har en masse diversitet i arbejdsopgaver. Især det selskabelige element: At være sammen med de studerende synes jeg generelt er sjovt og hyggeligt.
En anden meget stor ting er frihedsgraden. Jeg oplever en enorm frihed til at planlægge mit eget skema, udvikle mine opgaver og udvikle mig selv i en retning jeg føler er meningsgivende. Jeg føler mig privilegeret pga. mulighederne for at forske, køre projekter, lave virksomhedssamarbejder, lave forsøg, læse fagligt materiale i mit eget tempo og udforske nye teknologier."