Studerende gav Mellow Mind, som laver danskproducerede og veganske hud- og hårplejeprodukter, en række konkrete forslag til, hvordan brandet kan give konkurrenterne baghjul og skærpe markedsføringen.
Strikket sæbeholder og badetøj af fiskenet
De studerende på Marketing & Communication Design er knivskarpe, når det kommer til at levere målgruppeanalyser, markedsføringsstrategier og ikke mindst kampagner.
"Jeg var utrolig glad for gruppernes grundige målgruppeanalyser, fordi det gav mig en reminder om at Mellow Mind skal tilbage til rødderne. Der hvor det hele startede med wellness, bevægelse og havbad og ikke kun hardcore produktfokus. Derudover havde en af grupperne lavet en rigtig god SoMe strategi, der blandt andet indeholdt konkrete tiltag på Instagram og Tik Tok," siger Maria Grønborg, grundlægger af Mellow Mind.
"Jeg har allerede arbejdet videre med et par af gruppernes SoMe strategier, hvor jeg har plukket lidt i de forskellige, og opdateret den jeg arbejder med til Mellow Mind."
Men udover SoMe-strategier og diverse analyser fik Mellow Mind også en række kampagne-forslag med konkrete ideer til nye tiltag, som yderligere kan adskille Mellow Mind fra konkurrenterne.
Gruppe 4 foreslog fx kort med ’indbyggede’ blomsterfrø, sæbeskåle af keramik og strikkede sæbeposer, som har den egenskab, at de får sæben til at række længere, og gør den nemmere at skumme op – vel at mærke sæbeposer som kunderne også selv kan strikke ud fra medfølgende opskrifter og tutorials.
Gruppe 6 satte fokus på målgruppens ønske om et simplere liv og mere slow living. Gruppen udarbejdede en slow christmas-kampagne, med tips til at forsimple julen, hvor taknemmelighed for de små ting i livet er i centrum.
Gruppe 3 foreslog et ’try before you buy’-intiativ, hvor de potentielle kunder, som har tvivl omkring sæbe- og shampoobarer kan få en prøve-bar. Et forslag gruppen baserer på undersøgelser, der viser, at sådan et tilbud benytter 84 procent sig af, og ud af dem vælger 97 procent efterfølgende at købe et eller flere produkter.
Gruppe 1 tog udgangspunkt i Mellow Minds mål om at mindske plastemballage til glæde for blandt andet verdenshavene, og foreslog derfor et samarbejde med Copenhagen Cartel, der producerer badetøj af genanvendt nylon fra blandt andet fiskenet.
"Der var stor variation blandt gruppernes ideer og kampagner, og kreativiteten, kompetencerne og hvor mange af de studerende, der havde hands-on erfaring fra studiejobs osv. overraskede mig," siger Maria Grønborg.
Forud for arbejdet med at udvikle kampagner og nye initiativer til Mellow Mind havde de studerende en hel dag i KEAs Material Design Lab med fokus på fremtidens bæredygtige materialer.
Mellow Minds hud-, krops- og hårplejeprodukter er formuleret af grundlæggeren Maria Grønborg og fremstillet i eget studie i Kolding. De er alle 100 procent veganske og blandes i hånden i små portioner for at sikre optimal friskhed og for at minimere spild.