Studerende pitchede deres virksomheds-ideer foran et panel af erhvervsfolk a la sharks tank – en af grupperne vil lave Danmarks første Pretzel-shop.
Løvens hule på KEA
Hvilket produkt eller service står verden og mangler lige nu? Det er det store 10.000 kroners spørgsmål, men ikke desto mindre den udfordring studerende på Marketing & Communication Design fik: Få øje på et hul i markedet, udvikl et produkt eller en service, som kan udfylde dette hul og byg så et brand og formuler en brand management strategi.
Lidt af en mundfuld. Som de studerende ikke desto mindre løste med ros fra panelet af iværksættere og erhvervsfolk, der talte Jakob Schmidt Clausen og Peter Juul Regnersgaard fra True Gum, der producerer plastikfri tyggegummi.
Pretzels til Danmark
Gruppe 6 havde spottet, at mens pretzels nærmest er synonym med New York og i øvrigt kan fås i de fleste storbyer, så er det ikke noget, vi har i Danmark. Vi har taget churros, bagels og alt muligt andet til os, men ikke pretzels.
”Fraværet af en pretzelshop i København skaber mulighed for at etablere et bageri, der har specialiseret sig i håndlavede kringler af høj kvalitet.Vores mål er at etablere en pretzelshop i København, der tilbyder en række forskellige håndlavede pretzels med kreative toppings for at imødekomme det udækkede marked i regionen. Vi sigter efter at blive go-to-destinationen for pretzelelskere ved at levere enestående kvalitet og service.”
At spotte det hul i markedet, fik Twisted-gruppen også ros for, ligesom de fik ros for være bevidste om, at spillerne på snack-markedet ligner hinanden.
Gennemført koncept
Til gengæld spurgte Jakob og Peter fra True Gum, om gruppen havde studeret tidligere og lignende business-cases, og hvordan de klarede sig, med den begrundelse at det er et svært marked.
“Det er svært at overleve. Men når det er sagt, så har I en fordel i, at I er de første på markedet. Og I har et virkelig flot og sammenhængende brand og content. Logoet er godt tænkt og godt udført – meget professionelt,” lød det med henvisning til, at Stine, Birgit, Diana og Malou havde skabt en gennemført brand book, kampagner – såvel outdoor som SoMe – merchandise, budget og butikskoncept.