Med over 100.000 pizzabakker og samarbejder med store brands som Sony Entertainment har tidligere KEA-studerende Nicolai Herskov skabt en ny vej til forbrugernes hjerte.
KEA-dimittend forvandler pizzabakker til marketingsucces

Hvorfor er der ingen, der har tænkt på det noget før, fristes man til at sige om Nicolai Herskovs startup, der bruger pizzabakker som reklamevindue.
De fleste kender følelsen af endorfiner, der danser en lille forventningsfuld dans, når man står med den lune pizzabakke i hånden. Det gør det til et temmelig ideelt tidspunkt at nå forbrugeren. Og så tilbyder MediaBox noget, andre reklameplatforme har svært ved at matche: tid med forbrugeren.
"Med pizzabakkerne som platform får brands en mulighed for at komme helt med hjem til forbrugeren og ikke mindst en sindssygt høj 'time spend with brand' -tid, da man bruger helt op til 40 minutter i selskab med sin bakke," siger iværksætter Nicolai Herskov.
Hans start up MediaBox har allerede sikret sig samarbejdsaftaler med over 100 pizzeriaer over hele Danmark og landsdækkende distribution. Store brands som Sony Entertainment og Airtox har allerede set potentialet og reklameret på mere end 100.000 pizzabakker.
Det afgørende spring
Ideen udsprang af et studieprojekt på KEA. Nicolai Herskovs studiemakker havde set en TedTalk om en, der havde lavet en forretning ud af reklamer på kaffekopper, og derfra var der ikke langt til at tænke ideen videre til pizzabakker.
Allerede dengang vidste Nicolai Herskov, at han ville prøve det af i virkeligheden, men det ene tog det andet, han fik arbejde i reklamebranchen, og var på bureau et par år.
”Jeg kunne ikke slippe ideen, og så nåede jeg til et punkt sidste år, hvor nu skulle det være - jeg kunne ikke finde på flere grunde til at lade være. Jeg havde også fået noget erfaring fra bureau, og følte jeg var et godt sted i forhold til at give mig i kast med at søsætte mit eget projekt. Og så har jeg ellers bare knoklet på siden.

KEA som fundament
Uddannelsen fra KEA har været et vigtigt fundament for Herskovs iværksættersucces.
”Min uddannelse har klart været med til at give mig en større værktøjskasse, når det kommer til at finde på kreative ideer til potentielle kunder og tænke lidt ud af boksen, når der er bump på vejen. Samtidig har KEA givet mig en stærk forståelse for branding, konceptudvikling og målgruppeindsigter – noget, jeg har brugt aktivt i opbygningen af min virksomhed. Det med at kunne afkode et behov hos forbrugeren og kunne præsentere det for mulige kunder har været vildt brugbart.”
Med den fortsatte vækst i takeaway-markedet og efterspørgsel på innovative marketingløsninger, tegner fremtiden lys for Nicolai Herskov og MediaBox – med eller uden ananas.

Om forfatteren
