På KEA kårer vi hvert år Årets Underviser. I år har over 800 studerende indstillet deres yndlingsunderviser til titlen. I løbet af den kommende tid afslører vi løbende de ni nominerede. Vinderen kåres på KEAs medarbejderdag den 15. august.
Gitte er nomineret til Årets Underviser 2024
Gitte Nørregaard er nomineret til titlen som Årets Underviser på KEA.
Hvad er særlig vigtigt for dig i din undervisning?
"Hver dag sker der jo noget spændende indenfor marketing og kommunikation. Noget er glemt i morgen, andet kommer til at påvirke vores værktøjskasse fremadrettet. Vi skal have fingeren på pulsen og sammen med de studerende være reflekterede omkring det hele, udforske nyheder og finde frem til ny praksis. Sund fornuft og gode diskussioner bringer langt!
Jeg tror på, at den teoretiske værktøjskasse læres bedst i praksis og sådan arbejder vi her. Det er da fantastisk at øve værktøjskassen, inklusiv de nye værktøjer, på spændende virksomheder og deres udfordringer. Vi har gennem tiden samarbejdet med mange forskellige virksomheder og typer af organisationer. Fælles for alle samarbejder er, at vores samarbejdspartnere bliver imponerede over, hvad vores studerende kan. Det er da den bedste markedsføring af og fremtidig døråbner for vores studerende! Som sidegevinst følger vi undervisere med i de aktuelle udfordringer, som virksomhederne oplever, hvad angår marketing og kommunikation."
Hvorfra får du inspiration til din undervisning?
"Inspiration er alle vegne. En gåtur op af Nørrebrogade, en faglig konference, en snak med kollegaerne, kontakt med tidligere studerende eller nogen med andre perspektiver på tingene, nyhederne osv. Det vigtigste er, at vi er nysgerrige på det der foregår omkring os.
Vi har en god dialog med tidligere studerende, som beredvilligt stiller op til bl.a. oplæg. Det er da også en fornøjelse, når de fortæller, at de i den grad har kunne bruge de værktøjer de har fået.
Ligesom mine kollegaer orienterer jeg mig også via forskellige relevante medier, konferencer og netværk.
I takt med fremkomsten af AI har jeg fået lov til at læse med i naboens ”Ingeniøren”. Det kan bestemt være udfordrende for en marketing & kommunikations-hjerne! Løbende brancheglidninger gør jo, at vi må orientere os bredt."
Blå bog: Gitte Nørregaard
- Jeg underviser i marketing & communication på KEA Design
- Jeg har arbejdet på KEA i 14 år
- Har forskellige uddannelser indenfor marketing & kommunikation, primært fra Aarhus BSS, men ”værktøjskassen” fornys løbende med nye værktøjer. Det er en præmis for alle, der arbejder indenfor området. Har arbejdet for Salling Group som marketing koordinator og for Apotekerne som Brand Manager i mere end 20 år og har bred erfaring indenfor marketing & kommunikation. Men værktøjer indenfor branding, og bl.a. CSR, er nok blandt favoritterne. Jeg kom til KEA, fordi jeg altid har synes, at det en dag ville være spændende at undervise.