Indhold på faget
På HR i Praksis vil du arbejde med og få undervisning i:
- HR-funktionens aktiviteter og handlerum
- Organisation
- Medarbejderne
- Performance
- Løn og goder
- Læring
- Talent
Dit udbytte
Efter faget vil du have et rigtig godt overblik over HR-funktionens samlede aktiviteter. Altså ikke kun dem fra din egen baggrund og rolle, men alle de aktiviteter, som HR-funktionen vil kunne udføre. Du vil have forståelse for HR-funktionen som et system, og hvordan aktiviteter hænger sammen. Det giver dig et solidt fundament for den videre akademiuddannelse og din karriere indenfor HR.
Vi tager udgangspunkt i din virksomheds HR, som du igennem hele faget vil arbejde med. Du analyserer jeres virke og HR-funktionens udviklingsmuligheder. Derved kommer du rigtig tæt på jeres eget HR-virke.
Du vil kunne:
- anvende HR-specifikke metoder og redskaber indenfor den fulde værdikæde i HR
- arbejde med praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder vedrørende HR til ledelsessystemet og andre relevante aktører
- opnå en professionel HR-tilgang og være i stand til tage aktiv del i værdiskabende samarbejdsprocesser med linjeledelsen og andre relevante aktører
- forholde dig proaktivt og reflekteret til HR-funktionens brug af HR-værktøjer og egen praksis
Virksomhedens udbytte
Din virksomhed får en medarbejder, der:
- Er i stand til professionelt at kunne skabe værdi i det tværgående samarbejde i HR
- Kan se sammenhængen mellem virksomhedens behov og HR-funktionens anvendelse af HR-feltets teorier, metoder og værktøjer.
- Kan vurdere praksisnære HR-behov i virksomheden og vælge relevante HR-løsninger, der passer i konteksten.
- Kan formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder vedrørende HR til ledelsessystemet og andre relevante aktører.