Studerende bygger bro mellem Downtown.dk's nyåbnede fysiske butikker og deres tilbudssite. Målet er at øge salget og lade kunderne opleve produkterne på nært hold.

Et af Danmarks førende tilbudssites, Downtown.dk har i løbet af den seneste måned samarbejdet med studerende fra Københavns Erhvervsakademi.

Med flere tusinde besøg hver dag er virksomheden inde i en rigtig god udvikling. Derfor ønsker de nu at give deres kunder en bedre og mere sanselig oplevelse i form af fysiske butikker i landets storbyer, fortæller Head of Business Administration Rasmus Grønning, fra Downtown:

"Det er et faktum, at den moderne forbruger konstant er online, men stadig flere værdsætter oplevelsen af at besøge en fysisk butik."

Vi vil smage og røre

Ønsket om fysiske butikker ligger op til en løsning, hvor alle virksomhedens platformene kobles i et såkaldt omni-channel koncept.

Omni-channel betyder, at Downtown forener deres populære tidbudssite med fysiske butikker, service, salg og sociale medier.

Ifølge Jonas Juhler Hansen, community manager og partner i bureauet Curious, er den grundlæggende tanke bag omni-channel begrebet ikke noget nyt, men derimod en ny praksis, fordi vi i dag har nogle kanaler til rådighed, som vi ikke havde for 20 år siden. 

”Det handler om sammenkobling af det bedste fra online handel og det bedste fra fysiske butikker.”

Udbytterigt samarbejde

KEA studerende, der har specialiseret sig i omni-channel koncepter, har i den forbindelse inspireret Downtown med forslag til, hvordan de kan give kunderne en helhedsoplevelse.

"Det var virkelig fedt at arbejde med en rigtig klient. og fedt at bruge det vi har lært om online processer og konceptudvikling, fortæller Signe Beck, studerende på E-deisgn på KEA.

Signes gruppe har udviklet butikskonceptet 'Downtown live', hvor kunder f.eks kan komme i butikken og smage deres vintilbud, inden de køber det online eller teste en neglelak, inden de køber manicure.

Efter gennemgang af projekterne er Rasmus Grønning og hans team meget imponeret og på spørgsmålet om, hvorvidt han også vil samarbejde med KEA fremover, svarer han: "Så meget som vi har fået ud af det her projekt, vil det være dumt at sige nej!"