Netop nu kører Røde Kors Genbrug en studiestarts-kampagne, som er baseret på ideer fra studerende på Marketing & Communication Design. Samarbejdet gør en reel forskel for hjælpeorganisationen.

På KEA bliver dine ideer til virkelighed. Således har Røde Kors valgt at tage udgangspunkt i studerendes løsningsforslag og markedsundersøgelser fra et samarbejde sidste år til en Studiestartskampagne, som blev lanceret i mandags og kører online og i Røde Kors butikkerne. 

Nærmere bestemt gik Røde Kors videre med idéen om personificerede genbrugsmøbler, som flere af grupperne havde med i deres forslag i forskellige former.

”Det virkede overbevisende rigtigt. De studerende ramte vores målsætning om at forbinde genbrugsmøbler med noget positivt og attraktivt med et glimt i øjet. De studerende slog også fast, at det var meget vigtigt at lave en form for film, hvis vi skulle ramme deres målgruppe, så det blev også en del af vores løsning,” siger Ann-Christin Lystrup, Teamleder Røde Kors butikker. 

Faktisk var Røde Kors så begejstrede, at de igen i år har et samarbejde med studerende på specialeretningen Marketing og Communication Design under Designteknolog:

”Vi er altid meget begejstrede for deres forslag til os - der er altid en del elementer, vi kan bruge eller blive inspirerede af. Og det er vigtigt for os med denne inspiration, da vi som hjælpeorganisation kun har meget små budgetter til markedsføring og kommunikation, og derfor ikke kan gå til bureauer med alle opgaver. Så det er en stor hjælp for os. Dertil er det meget spændende og indsigtsfuldt at møde de unge og høre deres spørgsmål og refleksioner. De unge er en meget vigtig målgruppe for vores genbrugsforretninger, så det er særdeles værdifuld viden, vi får i gennem samarbejdet med KEA.”

Studerende Emma Søgaard Kristensen var med på casen sidste år og arbejder nu for Very Agency, som er det bureau Røde Kors har brugt til at udvikle Studiestartskampagnen med afsæt i de studerendes forslag og undersøgelser. Se mere på Instagram.