Da Melissa blev færdig på KEA, fik hun job hos Peter Beier chokolade. Og da virksomheden havde brug for hjælp til at få deres is-koncept ud over rampen, tog hun fat i de studerende på sin tidligere uddannelse. Hun vidste nemlig, at der ville være pay off.

Da Melissa Kahraman Nielsen studerede Designteknolog med speciale i marketing og kommunikation, var hun i praktik hos Peter Beier Chokolade, og som så mange andre KEA-studerende endte hun med at få job i sin praktikvirksomhed.

Skærmbillede 2020 12 03 kl. 17.03.58Peter Beier Chokolade er en familievirksomhed baseret på et bæredygtigt jord til bord- koncept. Chokoladen er 100 procent håndlavet med kakaobønner fra egen plantage og råvarer fra Ørsholt Gods – primært økologiske. De fleste kender chokoladen, men virksomheden omfatter i dag forskellige produktområder, hvor World of Icecream er seneste skud på stammen. Og det ville Melissa og resten af virksomheden gerne have ud over rampen.

Melissa Kahraman Nielsen valgte at spørge de studerende på Marketing & Communication Design om hjælp til et nyt koncept for World of Icecream, fordi hun ved, hvor handlekraftige de er:

”Den helt store fordel ved KEA-studerende er, at de er meget hands on i deres opgaveløsning, og det har vi brug for i en virksomhed som vores, hvor der er kort fra ide til handling. De studerende har en kreativ tilgang, men udvikler praktiske løsninger, som kan implementeres hurtigt, og så er de virkelig gode til at visualisere og fremlægge løsningerne, hvilet gør det meget nemt at forholde sig til som virksomhed.”

En af de løsninger Peter Beier Chokolade blev præsenteret for, var Gruppe 6, der foreslog et samarbejde med Aarstiderne, så kunderne på den måde også ville kunne få leveret is direkte til døren sammen med deres madvarer og måltidskasser.

Men derudover havde gruppen også foreslået en hel kampagne samt forskellige sæsonvarianter og dertilhørende events. For eksempel Den gyldne billet, som man kan være heldig at finde i sin isboks, og som giver mulighed for at komme op til godset i Gurre i Nordsjælland sammen med familien, og tilbringe en dag med Peter Beier, kreere sin helt egen is og måske få den sat i produktion.

Gruppen havde også udviklet et søndagsevent med tilhørende skattekort og skattejagt, hvor familier kan tilbringe dagen på godset, møde gårdens dyr og dufte til krydderurterne i urtehaven og løse gåder undervejs.

”Vi ville gerne have flere distributionskanaler og her havde gruppen lavet et stort researcharbejde forud for forslaget om at teame op med Aarstiderne, og vi endte faktisk med at tage kontakt til Aarstiderne, der desværre faldt på distributionen. Men det satte tanker i gang, og gav anledning til at tænke over andre samarbejdspartnere. Også skattekortet og deres ideer til events løste vores problemstilling. Der var i det hele taget mange kreative ideer fra de studerende i forhold til hvordan vi kan appellere til nye målgrupper, interagere mere med forbrugerne ikke mindst på sociale medier og bruge vores egne medarbejdere mere i vores markedsføring,” siger Melissa Kahraman Nielsen.

For hende er KEAs force uden tvivl den praktiske tilgang i undervisningen og alle de værktøjer, de studerende får med sig:

”Hvis du får job i en mindre virksomhed eller afdeling, som for eksempel markedsføring her hos Peter Beier, er det vigtigt, at du selv kan lave tingene og ikke kun ved, hvad der virker rent teoretisk. Jeg kan selv lave logoer, plakater, søgemaskine optimering etc., og det er vigtigt i en virksomhed som vores, hvor der er meget dag til dag og nye ideer, som helt lavpraktisk skal ende ude i butikkerne,” siger Melissa Kahraman Nielsen.