Studerende og virksomheder netværkede og byttede ideer til Projekt Bazar på KEA Digital. De studerende fremviste deres projekter og iværksætterideer, virksomhederne var på praktikant- og medarbejderjagt.

De studerende havde en enestående chance for at skabe et fremtidigt netværk.

Projekt-bazar er et event, hvor studerende og firmaer kan diskutere deres ideer med hinanden, blive inspirerede og få en praktikaftale eller måske endda et job.

Der er pyntet op med farverige balloner bundet på hver side af bordene i dagens anledning. De studerende er spændte og sultne efter praktikpladser eller en eventuel kontakt med firmaerne. De forskellige virksomheder har hver deres vision og et klart syn på, hvad de har brug for, så de studerende er helt fremme i skoene for at overbevise de forskellige firmaer om, at det netop er deres ide, de skal anvende.

Der bliver snakket og spejdet intenst rundt i lokalet. Det gælder om at have lige den ide, som firmaerne vil bruge.

Rasmus Nordbjærg og hans gruppe fra KEA snakkede ihærdigt om deres smarte ide, som er en applikation til campister, hvor man kan se hvilke autocampere, der er udlejet, og hvilke der er ledige. Gruppen talte med Emil Johan Sørensen fra firma Fit Duo, som selv havde udviklede en app, dog med fitness som fokus. Alligevel kunne han bruge Nordbjærgs ideer til at videreudvikle sin app, og muligvis tage kontakt til gruppen senere hen i hans forløb.

“Jeg kan måske bruge deres ideer senere hen.”

Emil Johan Sørensen ser denne event, som et ’touchpoint’, hvor man som virksomhed har mulighed for at mødes med unge mennesker, som stadig er under uddannelse og blive inspireret af deres innovative og nytænkende ide. Sørensens’ smil er bredt, mens han kigger ud over de mange borde fyldt med engagerede studerende:

”Jeg har glædet mig til i dag,” siger han og tripper for at komme videre og snakke med flere KEA studerende.

Sârb Alisia-Nadia så aldeles glad ud og stod med rank ryg og fremlagde sin ide til en app – på engelsk, ligesom mange af de andre studerende på KEA er vant til.

“Jeg er meget glad for at få mulighed for at fremvise min ide til firmaer”. Og der var bid. For i det samme kom en repræsentant for en virksomhed hen for at snakke.

 

Artiklen er skrevet af Neel Westergaard Heintze og Emma Musfelth Strandbech