Det bornholmske hotel er måske en medie-darling, men deres digitale univers stemte ikke overens med oplevelsen. Det har studerende på Multimediedesign rettet op på med Grønbechs Guide.

Egentlig skulle hjemmesiden bare re-designes, men de studerende på 4. semester på Multimediedesign kunne med det samme konstatere, at der var et mismatch mellem hotellets hjemmeside, og den oplevelse man får som gæst, så snart man træder ind af døren.

At træde ind på Grønbechs hotel er mere som at komme hjem hos en ven, end et hotel – en ven med utrolig god smag og store kulinariske evner, vel at mærke.

Og hotellet, som er ejet af Altinget, var samtidig åbne for at skabe et nyt digitalt univers.

4860 web”Det har været angstprovokerende, men også spændende at blive kigget over skulderen af nogle studerende, som havde stor respekt for vores arbejde, men samtidig var gode til at stille kritiske spørgsmål til, hvorfor vi gør, som vi gør. Vi fik vendt vores brand på hovedet, forstået på den måde, at vi går i det hver dag og har en helt tydelig fornemmelse af, hvad vi gør, og hvad vi kan. Og havde for eksempel aldrig tænkt på, at der er et mismatch mellem hjemmesiden kontra den oplevelse, du får som gæst. Det er selvfølgelig rart at overraske positivt i virkeligheden, men sandheden er også, at det er de første fem sekunder på hjemmesiden, der afgør om folk booker eller klikker videre,” siger Simon Nordtorp, Hotelier på Grønbechs Hotel.

Han og Altingets CEO Per Mikael Jensen blev så imponerede af især én af gruppernes løsninger, at de har valgt at implementere den fuldstændig,

”Konceptet er som skræddersyet til os, og så er det oveni købet nemt at bruge for kunderne og let at administrere for os,” siger hotelier Simon Nordtorp om Grønbechs Guide, som er en personlig guide til Bornholm, hvor personalet deler ud af deres favoritter og fortæller besøgende, hvor de synes, de skal tage hen.

MMK”Vi kom hurtigt på idéen om, at Grønbechs Hotel skulle give noget til deres gæster, og at løsningen helt grundlæggende ikke skulle være endnu et produkt,” siger Mille Dinesen som sammen med Karoline Paarup og Michaela Brandt står bag konceptet.

”Grønbechs Guide er en løsning vi alle tre er meget glade for, da den giver meget til brugeren. Vi sammenligner det med at gå ned i receptionen og snakke med receptionisten for at få en personlig anbefaling - bare digitalt. Derfor blev vi også helt vildt glade, da vi fik at vide, at Grønbechs Hotel har valgt at gå videre med vores løsning. Vi har altid lagt mange timer i vores KEA-projekter, så vi føler også en vis lettelse over, at det “endelig” er vores case der realiseres.” 

Udover Grønbechs Guide blev hotellet inspireret af især to andre gruppers løsninger til at bruge mere video på deres site.