På KEA kårer vi hvert år Årets Underviser. I år har over 1200 studerende indstillet deres yndlingsunderviser til titlen. I løbet af den kommende tid afslører vi løbende de ni nominerede. Vinderen kåres på KEAs medarbejderdag den 17. august.

Gitte Nørregaard er nomineret til titlen som Årets Underviser på KEA. 

Hvorfor syntes du, at det er fedt at undervise på KEA?

"Jeg startede på KEA, fordi jeg tror på, at den teoretiske værktøjskasse læres bedst i praksis og sådan arbejder vi her. De studerende og underviserne øver sammen værktøjskassen på spændende virksomheder og deres problemer. Det betyder, at vi har en tæt kontakt til erhvervslivet og følger med i de aktuelle udfordringer, som virksomhederne oplever hvad angår marketing & kommunikation.

Man får nogle fantastiske diskussioner med de studerende, når man sammen udforsker praksis. Uenighed er den bedste gave man kan give hinanden, for det afleder altid refleksioner, bedre resultater og modvirker snæversyn. Det gør da også undervisningen sjovere.

Det er også privilegeret at kunne følge de studerende videre ud i joblivet. På MCD (Marketing & communication Design) har vi heldigvis en del tidligere studerende, som på forskellig vis i dag bidrager med oplæg, cases, praktikpladser mm. Vi lytter også meget gerne til deres erfaringer og er - selvfølgelig - stolte af det de bedriver.

At undervise er i den grad en koordineret holdindsats. Selvfølgelig har vi en studieordning, men der er mange faglig og didaktiske beslutninger, som vi må træffe i fællesskab for at sikre rød tråd. Mine “holdkammerater”, MCD kollegaerne, har alle den samme kærlighed til marketing & kommunikation som jeg, men kommer med forskellige faglige baggrunde og erfaringer. Det er utroligt berigende og giver mig forskellige perspektiver på min egen faglighed. Skønt med dejlige kollegaer, som ikke går på kompromis, altid er parate til at udfordre og gå en ekstra meter. TAK!"

 

Blå bog: Gitte Nørregaard

  • Underviser i Design1
  • Har været på KEA i 13 år
  • Har forskellige uddannelser indenfor marketing & kommunikation, primært fra Aarhus BSS, men ”værktøjskassen” fornys løbende med nye værktøjer. Det er en præmis for alle, der arbejder indenfor området.
    Har arbejdet hos nogle spændende virksomheder i mere end 20 år og har bred erfaring indenfor marketing & kommunikation. Men værktøjer indenfor branding og interkulturel kommunikation er nok blandt favoritterne.
    Jeg kom til KEA, fordi jeg egentlig altid har haft en ide om, at det en dag ville være spændende at undervise.