120 branchefolk og studerende deltog i årets KEAkur på Design, hvor de blev klogere på fremtidens arbejdsmarked – og hinanden.

 

Thorbjørn Busk Hededal, tidligere udviklingschef i Danske Bank, som nu rådgiver virksomheder i millennial-generationen, sparkede dagen i gang med et oplæg om netop millennials, og hvordan de kan skabe værdi for virksomhederne. Han er grundlægger af Sequoias og med afsæt i tendenser som freelancing, agile working og employee experience gav han sit bud på fremtidens arbejdsmarked.

KEAstuderende og frontløbere og beslutningstagere inden for mode- og livsstilsbranchen fik i det hele taget en inspirerende eftermiddag med hands-on workshops og tankevækkende dialog.

I år havde deltagerne mulighed for at deltage i flere forskellige workshops, der alle havde til formål at skaber dialog mellem studerende og erhvervsfolk og komme på forkant med hinandens måde at tænke ledelse, arbejdsliv og kompetencer på.

Hvordan kan virksomheder og ansatte imødekomme hinandens drømme i fremtiden, hvordan ser en arbejdsplads ud i år 2025 fra et millennial-perspektiv og hvordan kan man bedst  motivere hinanden som ansat og som leder?

Helt efter planen blev der skabt tankevækkende og levende dialog mellem studerende, erhvervsfolk og undervisere.

Dagens andet oplæg kom fra Anne-Sofie Voss, der som en del af YeahYeah er et eksempel på det nye arbejdsmarked. Anne-Sofie Voss er partner i YEAHYEAH Collective og fortalte om sin oplevelse af arbejdsmarkedet, og hvordan hun sammen med en række andre konsulenter har været med til at skabe en ny type virksomhed.