Den danske designvirksomhed har fået hjælp til, hvordan de kan øge kendskabet til køkken-serien Gravity, og det er der kommet både film og kogebog ud af.

Eva Solo har en lang designhistorie og den nye Gravity-linje har en bemærkelsesværdig funktionalitet med blandt andet et låg, der kan vippes op. Begge dele fik de studerende fra Digital Concept Development på KEA til opgave at kommunikere – og gerne via en ide med potentiale til at gå viralt.

Det mundede blandt andet ud i en film, der fungerer som spin-off på kæmpe succesen ’Fifty Shades of Grey’, men med Gravity i hovedrollen. Dels for at tage noget af alvoren ud af brandet og dels for at skabe noget genkendelse i målgruppen. Som et ekstra lag på kampagnen foreslog gruppen en limited editiion guld-Gravity gryde med hints tilbage til Kählervasen.

En anden gruppe foreslog Eva Solo at udviklede en online video-kogebog.

Deres research viste, at målgruppen for produktet er kvinder mellem 29 og 40 år, der er ’supermoms’, men stadig aktive i livet.

For at skabe opmærksomhed om Gravity foreslog gruppen derfor bloggen Eva Foodie. Bloggen skal samarbejde med kendte bloggere, hvor de i en serie af videoer ubesværet tilbereder lækker mad - med køkkenudstyr fra Eva Solo Gravity. På den måde eksponeres målgruppen for Gravity-produkter på en naturlig måde.

Eva Solo var rigtig glade for at samarbejde med KEA og de studerende:

”Man kunne fornemme, at de var gået til projektet med en detaljeret og passioneret tilgang, og det var rigtig fedt. Der var en del fantasiful de og sjove ideer i mellem -  nogle brugbare og selvfølgelig også nogle, som ikke helt levede op til kravene. Alt i alt afspejlede det en almindelig pitch-situation - selvfølgelig på et lidt andet niveau,” siger Bolette Ardahl, PR & Digital Coordinator.

Hos Eva Solo har man allerede talt om at gå videre med nogle af ideerne:

”Det var rart at se vores produkter i nogle andres hænder, og høre hvad de studerende synes om dem. Flere havde prøvet at bruge produktet derhjemme og kunne komme med gode kommentarer hertil, og andre havde dykket ned i hjemmesiden og gav feedback på den,” siger Bolette Ardahl.

Omvendt fik de studerende en masse konstruktiv kritik.

”Vi forsøgte så vidt muligt at agere, som vi ville have gjort i en almindelig pitch-situation, så de studerende kunne få indsigt i, hvad der venter på den anden side.”

Eva Solo er en familiejet designvirksomhed, nu i fjerde generation. Hovedkontoret ligger i Danmark, men der er 53 medarbejdere på verdensplan og datterselskaber i Norge, Sverige og Tyskland med distribution til mere end 50 markeder.