Mobilselskabet Call Me har samarbejdet med studerende fra KEAs E-concept development om at lave den største ’donér din mobil’-kampagne i Danmark. Et samarbejde, der har givet Call Me meget mere end forventet, ifølge administrerende direktør Hanne Lindblad.

Call Me er et mobilselskab med en social agenda. Derfor vil de lave den største ’doner din mobil’- kampagne. Call Me sælger en masse mobiltelefoner, og derfor finder de det socialt ansvarligt også at skabe rammerne for at indsamle dem igen.

Der findes andre lignende kampagner, men Call Me vil gerne sprænge rammerne for udbredelse og synlighed. Den opgave fik studerende fra E-concept delvelopment første semester stillet i et netop afsluttet virksomhedssamarbejde. Call Me´s administrerende direktør Hanne Lindblad fortæller:

”Vi valgte at give de studerende helt frie rammer med en meget åben case. Det havde en positiv effekt, fordi de for alvor fik mulighed for at udfolde deres kreativitet i problemløsningen.”

Julehjerter, video og musik

Kreativt blev det uden tvivl, da de studerende efter tre uger pitchede deres kampagneideer til Call Me. Mobiler doneret i julehjerter, indsamlingsudstilling ved Storkespringvandet og masser af kampagneslogans var bare et udpluk af det, som Call Me blev præsenteret for. Hanne Lindblad var selv meget positivt overrasket over det udbytte, der var for dem som virksomhed. 

”Jeg oplevede at få en masse ny indsigt, som vi også vil kunne bruge i andre kampagner og tiltag hos Call Me. De studerende havde nemlig opbygget og begrundet deres kampagneideer med udgangspunkt i seriøs research. Så jeg tager en masse med videre.”

Nyt perspektiv på egen virksomhed

Hanne Lindblad er heller ikke i tvivl om, at hun vil anbefale et virksomhedssamarbejde med studerende fra E-concept development.

”Hvis du er klar på at få ny indsigt, der kan skabe inspiration men også udfordre dit nuværende ståsted. Så vil jeg helt sikkert anbefale et samarbejdsforløb.”