Inspireret af TED talks præsenterer Biblioteket nu KEA talks, hvor interessante mennesker indenfor business, design og teknologi kommer og taler. Første gang bliver med Guiseppe Lanzafame fra VICE.

Frem over kan du kvit og frit blive inspireret og få ny viden – i hvert fald hver tredje torsdag, hvor Biblioteket i KEA Guldbergsgade lægger hus til KEA talks.

Ideen kommer Hiroki, som er international studerende. Han er halvt japaaner og englænder, har boet i Australien, Japan, UK og Tyskland inden han for tre år siden flyttede til København, hvor han studerer Communication Design and Media på KEA.

Heldigvis kunne Biblioteket med det samme se ideen, og de lægger rammer til de inspirerende oplæg.

Første KEA talk er den 27.september kl.15 og er med Guiseppe Lanzafame, som arbejder med den strategiske udvikling af magasinet VICE. Han hjælper brands med at fange opmærksomheden hos millennials med relevante indholdsstrategier.

Han kommer til at tale om kreativitet i kommerciel kunst.

”Hvad er kommerciel kunst? Det er, når kreativitet bruges til at skabe noget, der annoncerer, fremmer og sælger et produkt eller en tjeneste. Når kunst har et kommercielt mål, bliver den kreative proces anderledes, og udfordringerne bliver flere og sværere. Det er ikke ’kunst for kunstens skyld’, men det derfor kan det stadig være spændende,” siger Guiseppe Lanzafame.

Følg med på https://www.facebook.com/keabibliotek/