Den danske design-gigant fik et par hårde sandheder fra de studerende på Marketing & Commiunication, men bakket op af værdifuld empiri fra virkeligheden, forslag til nye events og ikke mindst ny tagline.  

Hvordan kan det være, at der ikke er lyd i de udstillede høretelefoner, når man besøger en B&O-butik, som netop slår sig op på sublim lyd? Og hvad betyder det, når de bruger taglinen EXIST TO CREATE – er der overhovedet nogen, der forstår det?

”Av, for den…,” lød det fra René Christoffer, Global Sr. Art Director i B&O, til Gruppe 4. ”Men det er så fedt, at I samler data ind, så vi har det sort på hvidt.”

Også Gruppe 5 fik ros for det store undersøgelsesarbejde de havde gjort forud for deres forslag til virksomheden:

”Jeg er helt blæst bagover af den kæmpe mængde research, I har foretaget, sammen med et uovertruffent output - det er helt utroligt. Udfordringer og løsningsmodeller er forbavsende tæt på vores virkelighed,” lød det fra B&O-folkene om det kæmpe idé-katalog til aktivering af målgruppen, som Gruppe 5 havde skabt.

Skærmbillede 2020 05 13 kl. 10.42.32Et ídekatalog der sætter handling bag taglinen Exist to create og blandt andet involverer skabende kunstnere og håndværkere, udfoldet som interview, videoer, billedserier online samt koncerter, talks og udstillinger i B&O’s flagship stores.

B&O er udfordret på at nå den kvindelige målgruppe – i dag er de fleste kunder mænd.

Den udfordring tog Gruppe 4 op ved blandt andet at foreslå silent yoga-events, hvor deltagerne bliver udstyret med hovedtelefoner. Og netop ro i kombination med kvalitetsoplevelser danner grundlag for gruppens løsninger.

Hverdagen er et inferno af støj, og folk efterspørger i stigende grad at kunne ’un-plugge’ – ligesom kvalitet og bæredygtighed er vigtige elementer. Gruppe 4 har derfor skabt taglinen MORE SOUND – less noise. Visionen bag er produkter, der erstatter hverdagens støj med kvalitetslyd.

”Super fedt med MORE SOUND - less noise. Det rammer spot on på nutidens forbruger og er en værdifuld merværdi for B&O at sælge,” lød det fra Mia Elisabeth Tvenge, fra Global Marketing i B&O.

”Det er jo præcis det et brand som os kan eje. Men den mest spændende del er silent yoga. Her går B&O ind og har en stemme og noget at tilbyde. Og hvor er det vildt at rykke service ind som kerneværdi på lige fod med design, craft og sound,” lød det fra René Christoffer som respons på gruppens fokus på at højne den service, som man som forbruger må forvente – ikke mindst i B&O’s egne butikker, men hvor gruppen oplevede et lidt stift miljø uden mulighed for at afprøve produkternes lyd.

”Vi kan se, at det ikke umiddelbart er prisen, der er altafgørende for ikke-køb – 52 procent synes, at B&O’s priser er okay. Til gengæld påvirker de fysiske butikker op mod 81 procent af alle køb og overvejelser.”

I alt havde 65 studerende fordelt på 13 grupper fra 4. semester på Marketing & Commiunication Design analyseret markedet og skabt en vifte af kampagneforslag og brand books til virksomheden fra Stuer.