Igen i år var KEAconnect en succes. 1.600 kom til åbent hus for at blive klogere på KEAs uddannelser og praksisnære tilgang, hvor viden går hånd i hånd med virkeligheden.

Allerede inden dørene åbnede stod folk og ventede.

”Vi havde en særlig travl middag, hvor flere hold gæster dukkede op, inden vi officielt åbnede dørene. Så der var en masse glade undervisere, studerende og en masse glade gæster – som forhåbentlig søger ind på KEA til sommer,” siger Gunnvá Nolsøe, projektleder på KEA Connect.

Campus Guldbergsgade lagde hus til KEAconnet, hvor man udover foredrag fra de forskellige uddannelser også kunne tale med nuværende studerende – ikke mindst Alexander og Frank, som er en del af KEAs nye kampagne.

Rigtig mange kom for at få et indblik i KEA-livet og en snak med KEAs studerende og én-til-én karrierevejledning fra studievejlederne, ligesom de kunne se konkrete eksempler på studieprojekter i form af udstillinger og produktpræsentationer.

”Jeg er glad og stolt over de mange besøgende på KEA Connect, som drømmer om en uddannelse inden for DESIGN, BYG, DIGITAL eller TEKNIK. Og det viser, at det vi gør med at samle alle uddannelserne ét sted, er det rigtige koncept, når de unge skal blive klogere på, hvilken vej de gerne vil gå,” siger chef for KEA Erhverv Jørgen Ravnsbæk.